torsdag 8. januar 2015

Hua Hin 2/1-7/1

Etter fem dager i storbyen var det godt å komme til Hua Hin. Hit tok vi toget, tidenes skrangle-tog. Da var det godt med ørepropper :) Turen fra Bangkok til Hua Hin tok ca fire timer.

Toget, betydelig dårligere standard enn vi er vant til hjemme i Norge

Fremme i Hua Hin, her var det skikkelig julestemning :)

Vi hadde hørt tidligere at man ikke skulle være så avhengig av å ordne overnatting på forhånd, så da vi ankom Hua Hin i 21.30-tiden lørdagkveld, begynte letinga etter overnatting. Det skulle ikke være så lett som det hørtes ut til, så etter å ha travla gjennom 10 fullbookede overnattingssteder med en tung sekk på ryggen, begynte vi å miste håpet. Nede ved havna kom plutselig en danske ut fra en restaurant å spurte om vi trengte plass å bo. Han drev en restaurant ved navn Fat Cat, og hadde også rom til utleie. Prisen var i overkant av det vi hadde sett for oss, men da vi fikk se rommet var det likevel verdt det. Vi boltret oss på ca 40kvm og egen balkong, her skulle vi bli i en natt eller to, og ble i 5 netter :)

Morgenen etter spiste vi en god frokost i nærheten og dro på stranda. Deilig å endelig få strandivet vi hadde lengta etter ;)

Deilig å komme hjem etter en dusj og sette seg på balkongen å spise frukt eller gatemat. Her fikk vi også daglig besøk av noen løshunder :) Natalie skulle helst tenkt å tatt meg seg alle hjem til Norge.

Ene kvelden fant vi ut at vi skulle ta turen til en anbefalt restaurant på Tripadvisor, dette var et stykke unna, så vi tok Tuk-Tuk. MYE dyrere her enn i Bangkok fant vi iallefall  ut - og her funket det dårlig med pruting. Vi kom oss etterhvert frem, ikke mange av sjåførene som var kjent her. Da vi endelig var fremme, var restauranten stengt :( Møtte på eierne utenfor som beklaget så mye, det hadde vært dødsfall i familien - men snille eieren tilbydde seg å kjøre oss på mopeden sin til hans favorittrestaurant - midt i "ødemarken". Her var det utrolig god mat, og vi spiste og drakk for en hundrings :)

Fikk også tips om å heller benytte oss av en songthaew, som var en tiendedel av prisen i forhold til tuktuken.

Stoppet på nattmarkedet som var i nærheten.

Koselig frokost ved havna :) Her satt vi i mange timer, deilig!

Natalie har fått seg Nataril-armbånd ;)

Det går masse i thaimat.. enda ikke blitt lei..

Men innimellom går det i mer amerikanske baner, Club Sandwich - siste dagen i Hua Hin.

For å slå i hjel tiden før toget gikk, dro vi å fikk 1,5t massasje. Natalies massør gikk plutselig over til å bli frisør også - koselig å få ordna håret :)

En ting blir man iallefall vant til etter å ha vært ei lita stund i Thailand; fæle toaletter. Dette bildet har  Natalie tatt fra et dametoalett (dette er ikke det verste vi har sett!) og dette tar de penger for, fysj.

Og husk å ALLTID ha med toalettpapir, det finnes heller ikke i dette landet.. ;)

Ellers har vi lært at i Hua Hin kryr det av løshunder, europeiske pensjonister og single eldre menn som er på utkikk/med yngre thaijenter. Ekkelt
For oss var det greit med de dagene vi var der, vi skulle ikke være så lenge som vi ble, da vi skulle videre sør, men på grunn av nedbør som var der, ble vi derfor igjen noen dager ekstra her i finværet :)

Så var det hadet bra Hua Hin :) Neste stopp Chumphon, hvor vi lå en natt før vi dro til Koh Tao - som vi er i nå! Dagene flyr avgårde. Fortsettelse følger... :)