torsdag 22. januar 2015

Koh Samui

Hei og hopp! Vi henger litt etter med blogginga om dagen, ikke alltid vi har internett-tilgang :)

Etter Koh Tao dro vi til øya Koh Samui, en liten båttur på ca 1, 5 time. Her hadde vi fått anbefalninger fra noen tyske venner vi møtte på dykkekurset, om et fint overnattingssted. Vi dro derfor rett til New Hut Bungalow på Lamai Beach. En litt roligere strand enn den mer kjente Chaweng. Her betalte vi ca hundre kroner natten, og beliggenheten kunne ikke vært bedre. Vi lå rett på stranden, med få meters avstand til sjøen. Og HENGEKØYE rett utenfor bungalowen. Her storkoste vi oss i 6 dager :)

I den rosa bunglowen til venstre bodde vi. Aril var snar med å okkupere hengekøyen :)

Utsikt fra bungalowen <3
Helt enkel standard, men greit nok for oss. Her hadde Aril fått nok av sola.. (spilletid).
Sto opp tidlig for å få med oss soloppgangen.

Her lå vi stort sett hele formiddagen, vi delte kun stranda med noen få andre.
Selv om noen tror de er helt alene... :D

Vi gikk oss også en lengre tur bortover stranden til en av "serverdighetene" i området, "Grandfather" og "Grandmother" (Hin Ta og Hin Yai) - to steiner som skulle ligne på...kjønnsorgan(?)

Dette er et gammel sagn om et gammelt ektepar som levde med sin eneste sønn. Siden sønnen begynte å bli eldre, følte de at det var på tide at han gifte seg. En dag bestemte de seg derfor til å seile til naboprovinsen, for å spørre om hånden til datteren til en mann ved navn Ta Monglai. Men under reisen, ble båten tatt av en storm. Den gamle mannen og hans kone var ute av stand til å svømme i land, de døde derfor på sjøen - og ble forvandlet til steiner, for å vise vei til brudens foreldre.

Vi fant "Grandfather" med en gang, men så ikke snurten til bestemora.
Her poserer Aril med bestefar.

Den lille oppstikkeren der borte mot høyre er da altså "Grandfather".

Ikke store serverdighetene, men området her var fint og vi fikk med oss solnedgangen :)

Overalt i Thailand finner man små miniatyr-tempel der de ofrer ulike ting til Buddha. Som oftest er dette drikke (gjerne små flasker med Fanta), røkelse, frukt eller blomster.

Like i området fant vi en meget spesiell bar. Midt mellom steinbergene og trær. Vi tok turen og vi følte vi satt i en stor trehytte. Kjempekoselig plass preget av reggaemusikk og sløve typer..med bongotrommer.

På et tidspunkt ble trommen overlevert til Aril, som fikk testet trommeskillsa sine.

De resterende dagene gikk til avslapping på stranden og byturer til Chaweng (sentrum). Slenger ved ymse bilder fra Koh Samui :)

Happy couple!

Siste dag i Koh Samui :)
Videre tok vi båt over til Surat Thani, for så å ta buss i 3 timer til Krabi - hvor vi er nå ;)